מפוחים - שיחרור עשן

מפוחים לשחרור עשן היא מערכת חשובה מאוד, גם בשגרה ובוודאי שבחירום. באופן טבעי נרצה שהיכולת להוציא עשן משטח הבניין, ובפרט מחניון תת קרקעי, תישמר לאורך זמן רב – ולכן נדרשות ביקורות תקופתיות. אנשי המקצוע של הומי’ז יבצעו את הבדיקות הרלוונטיות, כדי שאתם תוכלו להיות רגועים ובטוחים.

איפה מותקנים מפוחים לשחרור עשן ומתי הם מופעלים?

מערכת מפוחים היא חלק בלתי נפרד מהמפרט של כל מבנה מודרני כמעט. לרוב ממוקמים מפוחים בשטחי החניון התת קרקעי, וכן במקומות נוספים ברחבי הבניין בהתאם לצורך. כדאי לדעת בהקשר זה כי על-פי מחקרים שונים, כ-90% מקורבנות שריפות נהרגים כתוצאה משאיפת עשן ולא מהאש עצמה.

מפוחים לשחרור עשן נכנסים לפעולה כשהם מקבלים אות מתאים מרכזת גילוי אש. מצב נוסף שבו המפוחים מתחילים לשחרר עשן הוא כשרגשי חמצן “סי או” שמפוזרים בחניון מפעילים אותם. מעבר לפעולה במצבי חירום, תיתן גם הפעלה יזומה של מפוחים, באמצעות שעוני שבת שניתן לכוון אותם לתזמון הרצוי. במקרים אלה המטרה היא אוורור שטח תת קרקעי באופן מבוקר.

מתי נדרשת בדיקה למערכת שחרור העשן?

שירות בדיקת מפוחים לשחרור עשן במרכז הארץ מתבצע ע”י הומי’ז בהתאם לתקן הרלוונטי – ת”י 1001 לבטיחות אש בבניינים. 

אב הבית שלנו, שמלווה את הבניין באופן שוטף וקבוע, יבצע ביקורת יזומה אחת לחודש כדי לוודא שהמערכת תקינה ודרוכה לכל מצב חירום (שהלוואי שלא יגיע, כמובן). בנוסף, אחת לשנה נדאג לביצוע ביקורת שנתית מקיפה ע”י מהנדס שמוסמך לכך. בעקבות בדיקה זו המהנדס מנפיק אישור תקינות שנתי אשר נשלח אל חברי ועד הבית, ונשמר בתיק הבניין לצורכי חברת הביטוח וכיבוי אש על-פי הנדרש.

להקדים תרופה למכה - במקצועיות ועם תשומת לב מלאה לכל פרט

כל פעולה במסגרת שירות ביקורת מפוחים לשחרור עשן במרכז מתבצעת במלוא האחריות ומתוך היכרות עם סוגי המפוחים השונים המותקנים במבנים. בנוסף מובטחת תשומת לב מלאה לכל פרט, גם כשמדובר על הבדיקה של אב הבית וגם כשזוהי הבדיקה השנתית של מהנדס מתאים – ואתם בכל מקרה תוכלו לישון בשקט בידיעה שהבניין שלכם מוגן מפני הצטברות עשן מסוכן.

שירותים נוספים

רכזת גילוי אש

משאבות מים

תחזוקת גנרטורים

דילוג לתוכן